martes, 6 de mayo de 2014

Cómo ganar al juego piedra-papel-tijera


O popular xogo pedra, papel ou tijera está estendido por diferentes culturas de todo o mundo.

Donostia. Un estudo matemático, levado a cabo por científicos da Universidade de Zhejiang (Chinesa), revela como é posible gañar ao xogo pedra-papel-tijera. Os expertos explicaron que a xente non xoga ao azar, senón que seguen patróns ocultos que se poden predecir. O saber, din, non ocupa lugar, e talvez por iso hai científicos que ocupan o seu tempo nas máis curiosas actividades. Nesta ocasión, científicos da Universidade de Zhejiang atoparon un sistema infalible para gañar ao popular xogo pedra-papel-tijera. A cuestión é entrar na mente do rival e conseguir adiviñar os seus movementos, ata antes de que el decídaos. Os xogadores seguen unha fórmulas concretas, que se repiten sobre todo a medida que van pasando por máis roldas do xogo. O estudo, que se publicou en Arxiv.org, realizouse durante un torneo masivo desta disciplina, celebrado na propia universidade. Os científicos reclutaron a 360 estudantes e dividíronos en grupos de seis. Cada competidor xogou unhas 300 roldas de pedra-papel-tijera contra os membros do seu grupo e, como incentivo, pagábase aos ganadores en proporción de número de vitorias. Segundo a teoría de xogos clásica, para xogar de xeito intelixente, os xogadores deben asignar completamente ao azar as súas opcións co fin de permanecer impredicible e non ser anticipado polos seus rivais. Este patrón onde ambos xogadores elixen pedra, papel ou tijera coa mesma probabilidade en cada rolda coñécese como o equilibrio de Nash. No torneo de Chinesa, en todos os grupos, elixiron cada acción ao redor dun terzo do tempo, exactamente como se espera si as súas eleccións son ao azar. Con todo, nunha inspección máis próxima, os organizadores notaron un patrón sorprendente de comportamento. Cando os xogadores gañaban unha rolda, tendían a repetir a súa acción ganadora con máis frecuencia do que se esperaría ao azar. Pola súa banda, os perdedores tenden a cambiar a unha acción diferente, e fano seguindo como patrón o nome do xogo pedra-papel-tijera. Por exemplo, logo de perder cunha pedra, un xogador tiña máis probabilidades de ensinar un papel na seguinte rolda do que a teoría do un de cada tres podería predecir. Esta estratexia é coñecida na teoría de xogos como unha resposta condicionada.

Malia que é un simple xogo, pedra-papel-tijera é visto como un modelo útil para o estudo do comportamento competitivo nos seres humanos, na negociación financeira, por exemplo. Un experimento anterior atopou que os xogadores inconscientemente imitan as accións das súas oponentes, o que supón un resultado sorprendente, xa que a vantaxe é usualmente adquirida por actuar de xeito diferente. Os científicos chineses planean agora investigar a psicología subyacente detrás das decisións aparentemente irracionales que os xogadores fan ao competir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario